• 28 Nisan 2024, 21:52

    Tarih tekerrür etmesin, bu projeye, projeyi yapan ekibe, Türkiye sahip çıkmalı.
    Bu gün çocuklarımız masal gibi dinliyor ve bu tarihi geri zekalılıkları anlamıyor.
    –Aslında biz, ilk otomobili 1961’de sadece 4,5 ayda yaptık, yola çıkarttık, sonra 29 Ekim Resmi geçit töreninde benzin koymayı unuttuk, müzelik yaptık.
    – Aslında biz, dünyanın en gelişmiş ülkeleri ile aynı zamanda İstanbul, Eskişehir ve Kayseri’de hem devlet eliyle, hem özel sektör eliyle yüzlerce uçak yaptık, sonra Amerika daha ucuza veriyor diye fabrikaları kapattık, aslında 4 tane uçak fabrikamız ( Kayseri, Eskişehir, Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ fabrikaları ) vardı.
    – Aslında biz, dünyanın en iyi tren lokomotiflerinden Bozkurt’u Sivas’ta, Karakurt’u Eskişehir’de, 1961’de yaptık, sonra üretimden vazgeçtik yurt dışından almaya başladık..
    – Aslında biz, Türkiye’nin ilk yerli traktörü HSG’yi, 1963 yılında Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde ürettik. Ancak seri üretime geçemeyen HSG artık yalnızca müze ve fotoğraflarda yaşıyor.
    Bu hikayeleri dinleyen gençler, ” siz mal mısınız? „derler.
    Evet, bu projelerin terk edilmesi sadece mallıktır.
    Bu gün yine Türkiye müthiş bir projeye başladı: Elektrikli Traktör. 105 Beygir güç, 45 dakika şarj süresi ile 7 saat çalışma süresi ile müthiş verimli ve güçlü bir prototip görücüye çıktı ve önümüzdeki yıl seri üretime girecek.
    Projenin hayat geçmesi için canla başla uğraşan isimlerden biride, Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürü dostumuz Özkan Kayacan’la biraz sohbet etme imkanı buldum.
    En başta Özkan Bey’le paylaştığım endişemi sizinle de paylaşayım.
    Bu projeye engel olmak için her şeyi yapacaklar, her şeyden önce içimizdeki hainleri satın alıp, bu projeyi itibarsızlaştırmaya başlayacaklar.
    Vaktiniz varsa 1-2 istatistik veriyim, konu daha iyi anlaşılır olacak.
    – 2017 yılı itibariyle Türkiye’deki traktör sayısı 1 milyon 800 bin
    – Peki bunların bir yılda harcadığı mazot miktarı ne kadar? 2018 yılı toplamı tam 3,5 milyar litre
    – Bu kadar traktörün ihtiyacı yedek parça sayısı ne kadar peki?
    …………..
    Rakamlar çıldırıyor değil mi?
    Evet Mazot giderini sıfıra ( Alacağınız Güneş Panelleri ile sıfır maliyet ile şarj etmek bile mümkün) düşüren Elektrikli Traktör projesine engel olmak için,
    –Dünyanın en büyük traktör firmaları bu işi bizden insanları kullanarak itibarsızlaştıracaklar
    – Bu projede çalışan herkesi görevden aldırmak için, bin bir türlü iftiralar atılacak, yolsuzlukla, hırsızlıkla suçlanacaklar.
    – Shell, BP…. gibi dünya devi yakıt şirketleri, 3.5 milyar litrelik mazot pazarı ellerinden çıkmasın diye, bu projeyi bitirmek için milyarlarca lira para harcayacaklar.
    – Tüm bunları temin için gerekirse yeniden bir darbe bile finans ederler.
    Umarım Türkiye, bir kez daha aynı hatayı yapmaz ve bu projeye sahip çıkar.
    Oğuz BERK
    31 Temmuz 2019 - Ankara 
  • WhatsApp